برج خنک کننده تجهیز صنعت تتا 02126145899

برج خنک کننده دستگاهی برای خنک نمود آب سیستم‌های مکانیکی و تهویه مطبوع میباشد این دستگاه با ایجاد فرایند سیرکولاسیون آب را در چند مرحله خنک کاری نموده و دمای

برج خنک کننده تجهیز صنعت تتا 02126145899

برج خنک کننده دستگاهی برای خنک نمود آب سیستم‌های مکانیکی و تهویه مطبوع میباشد این دستگاه با ایجاد فرایند سیرکولاسیون آب را در چند مرحله خنک کاری نموده و دمای

برج خنک کننده دستگاهی برای خنک نمود آب سیستم‌های مکانیکی و تهویه مطبوع میباشد این دستگاه با ایجاد فرایند سیرکولاسیون آب را در چند مرحله خنک کاری نموده و دمای آب رفته رفته کاهش میابد از ویژگیهای برج خنک کننده تجهیز صنعت تتا میتوان به ساختار ساده و در عین حال کار آمد دستکاه اشاره نمود . برای اطلاعات بشتر به صفحه رسمی سایت مراجعه نمایید.
02126145899

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

برج های خنک‌ کن به سه دسته برج خنک‌ کننده مدار باز یا (مرطوب). برج خنک‌ کننده مدار بسته CCTV cooling tower یا (خشک). برج خنک‌ کننده هیبریدی یا( ترکیبی)  تقسیم‌بندی می‌گردند. برج خنک‌کننده مداربسته: دستگاهی برای خنک‌ کردن آب می باشد باتوجه به این‌که در کشور ما با کاهش سفره‌های زیرزمینی و استفاده از چاه‌های بی‌رویه آب، با کمبود آن مواجه هستیم بنابراین لازم است که برج خنک‌ کننده مدار بسته که کارایی لازم را دارند و مقرون به صرفه هستند استفاده شوند. که با ایجاد سطح تماس بین آب گرم و هوای سرد و درنتیجه تبادل حرارتی آب خنک می شود. در سیستم برج خنک‌ کننده مدار بسته آب گرم  خروجی از سیستم توسط اسپرینکلر به صورت یکنواخت روی سطوح خنک‌کننده آب‌پاش می‌شود در همین حین هوای خشک در جهت مخالف ریزش آب به طرف بالا مکش می‌شود و باعث تبخیر قسمتی از آب گرم و خنک شدن باقی‌مانده آب می باشد این آب در تشت یا حوضچه برج جمع می‌شود و از طریق لوله‌های خروجی جهت چرخش مجدد پمپ می شود.


عملکرد برج خنک‌ کننده مداربسته

در این نوع کولینگ تاور آب درون یک سیستم بسته جریان دارد که توسط کویل سرمایشی و تماس آن به‌ صورت غیرمستقیم با هوا باعث  خنک کاری سیال می شود. هوای چرخشی در برج خنک‌ کننده مداربسته از طریق تماس با سطح کویل، گرما را از آب درون کویل جذب می‌کند و به‌همین دلیل باعث خنک شدن آب و افزایش دمای محیط می‌شود که این هوای گرم از طریق قسمت بالای برج یا به‌اصطلاح فن استک خارج می‌شود. به دلیل استفاده از کویل در برج خنک‌کننده مدار بسته آب تبخیر نشده و درنتیجه رسوب نیز خیلی کم ایجاد می شود.

اجزاء تشکیل‌دهنده برج خنک‌کننده مدار بسته 

1-فن یا پروانه برج خنک‌کننده

فن برج خنک‌کننده وظیفه آن جابجا کردن هوا می‌باشد که شامل تعداد معینی پره یا تیغه است و هوا را از داخل به بیرون کولینگ  تاور  هدایت می‌کند که این امر توسط یک مکش جریان مکانیکی باعث هدایت هوا به داخل برج می شود.

2-پکینگ کولینگ تاور

پکینگ برج خنک کننده درواقع قلب یک کولینگ تاور است و باعث ایجاد سطح تماس میان آب و هواست تا درنتیجه انتقال حرارت از آب به هوا صورت گیرد و باعث خنک شدن آب شود.
3-گیربکس یا سیستم کاهش دور تسمه ای:

سیستم کاهش دور با مکانیزم پیچیده دور الکتروموتور را کاهش و آن را به پروانه انتقال می دهد چراکه سرعت چرخش بالای شفت  الکتروموتور باعث خرابی برج می‌شود.

4-الکتروموتور :

انرژی الکتریکی را به انرژی حرکتی تبدیل می‌کند و باعث به چرخش درآمدن پروانه یا فن می شود این قطعه باید کاملاً مقاوم باشد و در شرایط جوی نامناسب نیز تحمل دمایی بالایی را داشته باشد.

5-المیناتور:

از پرتاب شدن قطرات آب به بیرون برج جلوگیری می کند.

6-کویل :

اغلب از کویل های مسی برای انتقال حرارت به دلیل این‌که مس ضریب انتقال گرمایی بالایی را دارد استفاده می شود.

از دیگر قطعات پایه‌های لوور، مجموعه پولی و فلکه، پیچ و مهره‌ها و غیره می‌باشند که در مجموع اجزای تشکیل‌دهنده برج خنک‌کننده مدار بسته هستند. از معایب برج‌های خنک‌کننده خشک افزایش دمای محیط می باشد به همین دلیل بیشتر از 90% از برج‌ها از نوع برج‌های خنک‌کننده مرطوب یا تر می باشد که آن‌ها نیز به دو گروه جریان متقابل و جریان متقاطع تقسیم‌بندی می‌شوند. از مزایای استفاده از برج خنک‌ کننده مدار بسته رسوب پذیری کمتر و استفاده پایین از آب می‌باشد.در پایان مصرف‌کنندگان عزیز باید به این نکته توجه داشته باشند که در مناطقی که سختی آب و املاح آن زیاد است ومشکل کم آبی وجود دارد استفاده از برج‌های خنک کن مدار بسته ضرورت می یابد

  • ۹۹/۰۹/۲۳
  • Dr. Ali Moradi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی